مهاجرت به سوئد : مهاجرت و اخذ ویزای کاری سوئد

مهاجرت به سوئد

یکی از مناسبترین و با اعتبارترین شیوه ها برای اخذ ویزای کار این می باشد که فرد بتواند در کشور یک دعوت نامه کاری از یک فرد دارای شرایط که شرکتی  معتبر در سوئد دارد و یا مدیر یک شرکت معتبر در کشور سوئد میباشد اخذ کند که در این حالت فرد نیز  باید شرایط مورد نیاز را داشته باشد .

مهاجرت کاری به سوئد 

از دیگر شرایط مورد نیاز پذیرفته شدن برای ویزای کار این می باشد که  در آگهی پذیرفته شوید ، بدین مفهوم که برای شغلی که نیازمند شاغل است فرآیند زیر طی شود  : نخست ۳ماه در داخل کشور بعد ۳ماه در اتحادیه اروپا برا ی شغل مد نظر آگهی  داده شود چنانچه فرد مد نظر پیدا نشد از ایران یا سایر کشورها نیرو برای آن شغل جذب گردد ، زمانی که فرد در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید. یافتن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد که در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد و کارفرما بعد از آگهی شغل خود باید برای استخدام فرد علاقمند،  حقوقی را لحاظ نماید که تمامی هزینه های فرد و خانواده آن را در بر گیرد . این حقوق باید بعد از کسر هزینه مالیات محاسبه شود که آیا برای مخارج فرد کافی می باشد یا خیر ؟

 

اخذ ویزای کار در سوئد 

در نتیجه همانطور که ذکر گردید و شما خوانندگان محترم عنایت فرمودید اخذ ویزای کار در کشور سوئد امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اصولا باید کارفرما این امکان را دشته باشد که برای کارمند متقاضی باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. بدین صورت که کارفرما در کشور سوئد کارفرما داشته باشد و مالیات فرد متفاضی را پرداخت نماید و در ضمن حقوقی که برای زندگی فرد کافی باشد را پرداخت نماید در اصطلاح اسپانسر گویند.

قبل از اقدام برای اخذ ویزای کاری سوئد حتما از یک مشاور کمک بگیرید. 

 در نهایت اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اطلاعات کافی و کمک مشاور مهاجرت به سوئد اسپانسر امری مشکل و دشوار است . مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که میتوانند  در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، اینان از میل زیاد افراد در باب کار در کشور سوئد استفاده میکنند و این سخنان واهی و بی اساس را میگویند. همیشه در این مواقع  نخست از فرد سوال کنید تا به حال از کشور خارج شده که اکنون بخواهد کار شما را انجام دهد ، باور کنید بسیاری از این دفتر مهاجرتی در کشور ما دارای مشاورینی هستند که نه تنها اصلا با درس حقوق بین الملل خصوصی آشنا نیستند بلکه تا کنون پا از ایران بیرون نگذارده اند . یکی از همین دفا تر کلاهبردار توسط شخصی اداره میشد که با سن ۲۴سال و حتی یک بار هم تجربه سفر آسیایی را هم نداشته لیکن این شخص به مردم وعده اخذ دعوت نامه کاری میداد.

 

چنانچه تمایل دارید از این طریق اقدام کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲تا ۹ماه به طول میانجامد که فرد متقاضی میتواند بعد از چند سال ( معمولا ۲تا ۵سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد.

 

روش دیگر برای اخذ ویزای کار ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ، کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد  .

 

ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.skilled worker این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور سوئد این امر در حال حاضر امکانپذیر نمی باشد.

 

پروسه این ویزا در اکثر کشورها بسیار زمانبر میباشد و بهترین کشوری  که الان میتوان برای آن اقدام نمود کشور دانمارک است که یک فرآیند ۷تا ۹ماهه دارد. البته نام ویزای کار دانمارک که مشهور به ویزای گرین کارت دانمارک شده است ویزایGR1میباشد.

 

تنها نکته ای که در در نتیجه اخذ و یافتن کار در سوئد به نظر میرسد این است که هرچند پروسه اخذ ویزای کار در سوئد اندکی دشوار میباشد اما راههایی برای وصول و تسهیل کردن آن وجود دارد:

 

یکی از طرقی که وجود دارد و توصیه میشود این است که که  ما بتوانیم در کشورسوئد کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در ان کشور مشغول به کار شویم برای دستیابی به این امر راهی که به نظر میرسد  این است که به عنوان دانشجو وارد کشورسوئد شویم و چون در طول تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد ان را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی تحصیلات مان  تمام شد از کارفرما در کشور سوئد درخواست کار کنیم ،در نتیجه ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنیم .این راه از جمله راههای بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور سوئد شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و ان را تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید .در نهایت راههای دیگری نیز برای ورود به کشورسوئد نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نمی گنجد. 

در حال حاضر متخصصین رشته های IT(شبکه) وکامپیوتر (برنامه نویسی) درکوتاهترین زمان ممکن می توانند برای کار در سوئد اقدام نمایند و احتمال اخذ ویزای کاری سوئد برایشان محیا است. این گروه از متخصصین، با کسب شرایطی بسیار عالی با حقوق بسیار بالا می توانند اقامت کشور سوئد را در زمان 4 سال دریافت و بعد از آن جهت اقامت دائم در سوئد اقدام کنند.

 

از دیگر شرایط مهاجرت کاری به سوئد بدین وسیله، داشتن مدرک IELTSبا نمره ی 6 است .

 

مدت زمان دوره ی اخذ اقامت کاری در کشور سوئد دربین 8 تا 10 ماه می باشد و موسسه حقوقی ملک پور اخذ ویزای کاری به سوئد را ضمانت می کند به صورتی که چنانچه موکل موفق به دریافت ویزای کاری سوئد نشد ، تمامی هزینه ها به او مسترد می گردد.  لازم به ذکر است چنانچه مهاجری موفق به کسب ویزای کاری سوئد شود، تحصیل برای او و خانواده ی او در سوئد رایگان خواهد بود.

 

26 Jun 2017