هر لاری چند تومان است؟ مقایسه واحد پول گرجستان با ریال

واحد پول کشور گرجستان

واحد پولی رایج کشور گرجستان لاری میباشد . و در این مبحث قصد داریم به سئوال هر لاری چند تومان است ؟ و هر لاری چند ریال است پاسخ دهیم. همانگونه که میدانید در اروپا تعدادی از کشورها که عضو سازمان اقتصادی اتحادیه اروپا هستند واحد پولی مشترکی بنام یورو دارند. , ولی کشورهایی مانند گرجستان که از هنوز موفق به عضویت در اتحادیه اروپا نشده است دارای واحد پولی اختصاصی بنام لاری میباشد.

تور های زمینی و هوایی گرجستان : مرکز تخصصی مهاجرت به گرجستان = هلدینگ بست جورجیا

اگر شما قصد مهاجرت به گرجستان یا مسافرت توریستی به گرجستان را دارید بست جورجیا پیشنهاد ماست به شما

گرجستان

واحد پول ریز گرجستان

اغلب کشورها در کنار واحد پول اصلی بخاطر اینکه مجبور نشوند مانند ایران واحد پولی را از کمترین واحد انتخاب کنند اقدام به طراحی واحد پولی خرد هم میکنند . واحد پولی خرد گرجستان تتری میباشد که هر 100 تتری یک لاری است .

gel : مخفف و نماد واحد پول گرجستان

GEL به عنوان نماد واحد پولی کشور گرجستان مطرح میباشد . که در اصطلاح انگلیسی GE  مخفف کلمه گرجستان , L مخفف کلمه لاری میباشد که روی هم عبارت زیر را میسازند.

GEL  مخفف کلمه  GEORGIAN LARI

ارزان بودن قیمت کالا و خدمات در گرجستان یکی از دلایل رشد تقاضای مهاجرت و مسافرت به این کشور

از اواسط سال 2015 تا الان که در اواسط سال 2017 قرار داریم تقاضا برای مهاجرت به کشور گرجستان به شکل فزاینده ای از سوی شهروندان کشورهایی مانند ایران در حال رشد و توسعه بوده است . حال اینکه این تقاضای مهاجرت به گرجستان و دریافت اقامت گرجستان بنا به چه دلایلی اینگونه رشد پیدا کرده و افزایش مییابد در مطلب دیگری قطعا خواهیم پرداخت .

هر لاری چند تومان است؟

یک لاری گرجستان حدود 1400 تومان تا 1800 تومان است .. این که بصورت بازه اعلام کردیم بخاطر نوسانات رایج بازار و نرخ های برابری ارز های مختلف میباشد ولی در کل میتوان گفت هر لاری گرجستان 1600 تومان است.

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای بین واحد پول کشور گرجستان و واحد پول ایران یا ریال داشته باشیم تا کسانی که قصد مهاجرت یا مسافرت توریستی به گرجستان را دارند بتوانند

درک بهتری از هزینه های اقامت و خرج های روتین زندگی , گردش , غذا و لباس در گرجستان پیدا کنند.

 

هر لاری چند ریال است؟

اگر بخواهیم مابین واحد پول ایران و گرجستان مقایسه ای انجام دهیم کافیست که ابتدا به این سئوال جواب دهیم که هر لاری چند ریال است ؟ و با توجه به نرخ برابری لاری و تومان  یا  که معادل 1600 تومان بود پس هر لاری گرجستان 16000 ریال میباشد .هر لاری چند تومان است؟

بخاطر نوسانات محدود برابری لاری در مقابل ریال پاسخی که به سئوال هر لاری گرجستان چند ریال است ؟ میدهیم را در اواخر تیرماه 96 اعلام میکنیم و بخاطر اینکه ممکن است برخی مثلا 6 ماه بعد از این اقدام به مطالعه این نوشته کنند لازم دانستیم که تاریخ اعلام را بیان کنیم.

قیمت اجناس در گرجستان به لاری و تومان

در کشور گرجستان قیمت اجناس در مقایسه با ایران اندکی پایین تر است ولی این مساله شامل همه اجناس نمیشود و برخی استثناها در این زمینه وجود دارند که بعضا یک محصول را میتوان در ایران با قیمت پایین تری نسبت به گرجستان خریداری کرد . ولی از آنجا که لاری از  تومان و ریال ما باارزش تر است طبیعی است که قیمت اجناس در گرجستان را اگر بر مبنای تومان یا ریال در نظر بگیریم پایین تر است .

قیمت مواغذ غذایی در گرجستان چند لاری است؟

در گروه مواد غذایی تقریبا 100%   شرایط بهتری دارد و اغلب مواد غذایی در گرجستان ارزانتر از ایران هستند . به عنوان مثلا قیمت هر کیلو گوشت قرمز گوسفندی در گرجستان معادل 15000 تومان است.

هر لاری چند دلار است؟

اگر به برابری دلار و لاری بخواهیم بپردازیم باید گفت که متاسفانه در یکی دو سال اخیر ارزش واحد پول گرجستان لاری نسبت به دلار افت کرده و امروزه حتی در مواقعی نوسان هر 100 دلار از 240 لاری تا 290 لاری تبدیل میشود و این مورد را اگر بخواهیم به چند سال قبل اشاره کنیم هر 100 دلار آمریکا معادل 160 لاری گرجستان بود. .

مهاجرت به اروپا

مهاجرت به آمریکا

مشاوره مهاجرت

20 Jul 2017